torsdag 4. august 2011

EN PERFEKT DAG!


Jeg vet i grunnen ikke hvor jeg skal starte eller hvilke "store linjer" en kan fortelle om fra dagen. Alle dagene før bryllupet var hektiske, men absolutt innholdsrike. Selve dagen gikk som en drøm, og det er fastbrent utrolig mange herlige momenter. Det er nok rett og slett ikke fordøyd ennå, heldigvis.
Jeg er rett og slett overveldet!

Det første som må gjøres, er å takke. Takke svigers, foreldrene mine, forlovere, hjelpa som jobba oppimot 14 timer i strekk, gjestene og ikke minst mannen min. Herlighet, for en gjeng! Hvis jeg nå regner med all hjelpa på kjøkkenet, gjester og oss, så var vi rundt 95 personer den dagen. Herlighet for en FEST!!

Dagen startet med div forberedelser hver for oss. Jeg var i Tønsberg og ble stæcha av Linda, mens Are løp rundt på gården som vielsen skulle være.
Da vi ankom Vivestad, var det bare å hoppe oppi kjolen og deretter lasteplanet på bilen som skulle frakte meg til vielsen. Ikke hvilken som helst bil, men en gammal T-Ford pickup. Herlig!

T-Forden fraktet meg i passe fart mot hagen som vi skulle vies i. Der var alle gjestene i storform, og det var bare hoppe ned midtgangen sammen med brosjan. Det ble spilt en brudeslått som Are selv har skrevet. Takta var såpass rask at jeg omtrent løøøp ned. Litt spent også, kan du si..

Vielsen var fantastisk! Vigsleren laget en formell ramme rundt det hele, men selve stemningen var mer avslappet. Sola strålte i takt med oss og hele seansen var helt nydelig! Den gikk veldig fort..

Nå er ikke jeg noen fotogen person, så resultatet etter fotograferinga vil vise seg i ettertid. Fotografen var veldig flink og vi hadde det gøy. Håper det har smittet mest mulig på bildene.

Ved ankomst Sagatun samfunnshus var det coctail og bildetaking. Det var moro å endelig få snakket med mye venner og slekt!!

Middagen var en herlig opplevelse. Vi satt i rundt 5 timer, og da tuller jeg ikke. 5 timer med herlig mat, herlige taler (ren underholdning!!), herlige sanger, herlig dessert og en perfekt toastmaster!

Etter middagen var det fæst!! Skikkelig fæst!! To likesinnede slekter og en dunge med herlige venner- kan ikke bli bedre! Brudevalsen med "Nidelven", mye dansing og nattmat.

Jeg tror i grunnen at vi fant oppskriften på den perfekte dagen!! Nå mangler jeg mye bilder, for vi stod foran kameraet hele dagen. Kommer noen etter hvert. Er veldig lykkelig og stolt, så jeg vil gjerne vise frem ;)

Hilsen Marit

1 kommentar:

  1. Åhh, det var en helt nydelig dag! Takk for at jeg fikk æren av å være en av de heldige til å få oppleve den sammen med dere! <3 Klem Linda

    SvarSlett