torsdag 3. mars 2011

Trøndelag vs Vestfold

Vivestad

Ei lita bøgd i Vestfold. Den ligger langs det retteste strekke på riksvei 312. Du rekker ikke å snu deg, før du er ute igjen. Ei lita bøgd med et stort og varmt hjerte!




Dette er Sagatun i Vivestad. Sagatun finnes også der jeg kommer fra, og det er i grunnen ganske likt alle andre grendehus. Den store forskjellen er at dette er stedet vi skal feire oss. Føler at det er litt trøndersk tradisjon å feire en viktig anledning på et grendehus. Plass til mange, alt utstyr på plass, kjent sted for familien og et naturlig sentrum i bøgda. Her kommer reisefølge fra trøndelag til å føle seg som hjemme. 



Etter å ha bodd på østlandet i over ti år, så er det mest naturlig å feire bryllupet her. MEN, det er ingen som har sagt at de trønderske tradisjonene blir liggende igjen i Trøndelag. Tvert i mot..
Hovedretten er som den skal være: Deilig sodd.  


Jeg synes i grunnen at det alltid er alt for mye eting i slike lag. Blir overmett og uvel, men har nå blitt overbevist om at det må være dessert. Da blir det forfriskende jordbær. Gleder meg vanvittig til sommeren når jeg ser bærene..



I dag kjørte jeg på vei uten snø, det er rundt 0 grader og fuglene synger. Det er go`tegn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar