mandag 19. desember 2011

På oppløpssida




En herrlig følelse- ferien er like rundt hjørnet. Starter i morgen, og ikke en dag for tidlig!

Jeg gleder meg til  i morgen kveld. Da har vi avsatt kvelden til følgende: Pinnekjøtt, gløgg m/tilbehør, pakking av gaver og julemusikk. Dette er en gryende tradisjon i heimen, og noe å virkelig glede seg til.
ALT vil stå på hue, men samtidig får vi gjort de siste nødvendige tingene før jula starter. Ja, en herrlig følelse!!

Driver og styrer i heimen. Er så rart at pyntebehovet har minka med årene. Før kunne jeg dille i dagesvis, men nå er det ikke like gjevt mer. Joda, det er moro, men samtidig greier jeg ikke å bestemme meg for noe. En kjennsgjerning når det gjelder meg..

Julefargene som ser ut til å ha gått igjen de siste par åra er fjøsrødt, beige og hvitt. Enkle sammensetninger av lys og lykter. Mye lys! Det er viktig. I kveld har vi ikke tent et eneste ett, og kjenner at det blir kaldere i leiligheten. Noen fyrer med ved, vi fyrer tydeligvis med lys (..og radiator).
Lingardinene har en beigetone i seg, og står fint til dukene.
Kjøkkenet derimot er skikkelig rødrutete og julerødt. Får legge ved bilde av det senere. Gir en skikkelig 70-tallsfølelse.





Her er resultatet etter et bomkjøp i fjor- ei julestjerne med alt for kort ledning og den er knallrød. Den er nok ordnet for vinduer med en stikkontakt ved toppenlista, noe vi ikke har.
Har vært et stort savn uten stjerne, men jaggu naila jeg det i går gitt. Er ikke helt enig med meg selv om hvordan resten av vinudet skal se ut, men jeg har på følelsen at det kommer. Greit inntil videre i allefall.


Nå skal resten av kvelden gå med til å glede seg max til i morgen. Det er førjulstid folkens, og det er bare å glede seg til lange og koslige dager fremover.


Go`førjulsstemning fra Marit

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar